Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 7 Active
-
Aplicación de la Estrategia digital Storytelling con soporte de Realidad aumentada para el desarrollo de la creatividad en Educación infantil: comparaciones entre lo digital visual y lo digital enriquecido con Realidad Aumentada
Hurtado Mazeyra, A. L., Alejandro Oviedo, O. M., Nuñez Pacheco, R., Afata Ataucuri, K. E., Ancasi Villagomez, G. S. & Cabero Almenara, J.
1/04/21 → …
Project: Research
-
Desinformación Mediática Y Comportamientos Sociales: Percepciones Y Condicionantes En Y Desde Las Redes Sociales
Pérez Postigo, G. S., Delgado Sarmiento, Y. V., Turpo Gebera, O. W., Hurtado Mazeyra, A. L., Pari Tito, F., Glores Valdivia, M. D. L. A., Cornejo Canales, K. R., GARCIA PEÑALVO, F. J. & MANGO QUISPE, P. E.
16/12/20 → …
Project: Research
-
Uso de la realidad aumentada para el aprendizaje de inglés en la educación infantil con los alumnos de la Cuna Jardín de la Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa
Mamani Calapuja, A. P., Laura Revilla, V. L., Hurtado Mazeyra, A. L. & LLORENTE CEJUDO, M. D. C.
21/09/20 → …
Project: Pregrade Thesis
-
Evaluación del grado de adicción a las redes sociales en los estudiantes de la Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa.
Puma Chavez, N. M., Quispe Escobar, J. S., Hurtado Mazeyra, A. L. & LLORENTE CEJUDO, M. D. C.
17/09/20 → …
Project: Pregrade Thesis
-
Evaluación del rendimiento y la equidad en los resultados académicos del nivel de Educación Primaria en las regiones del Perú.
Salas Cruz, M. T., Hurtado Mazeyra, A. L. & SERRANO RODRIGUEZ, R.
18/12/19 → …
Project: master_thesis
-
The relationship between maternal sensitivity and play during early childhood with the development of cognitive skills and socio-emotional competencies: Longitudinal evidence from Peru
Hurtado-Mazeyra, A., Alejandro-Oviedo, O. M., Rojas-Zegarra, M. E. & Sánchez, A., 2022, (Accepted/In press) In: Children and Society.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Digital Storytelling with Stop Motion for the Development of Competencies in University Students
Hurtado-Mazeyra, A., Melina Alejandro-Oviedo, O., Núñez-Pacheco, R., Guillén-Chávez, E. P., Eudis Afata-Ataucuri, K. & Solange Ancasi-Villagomez, G., 17 Dec 2021, ICETM 2021 - Proceedings of 2021 4th International Conference on Education Technology Management. Association for Computing Machinery, p. 148-154 7 p. (ACM International Conference Proceeding Series).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › peer-review
-
The relationship between access to pre-school education and the development of social-emotional competencies: Longitudinal evidence from Peru
Arapa, B., Sánchez, E., Hurtado-Mazeyra, A. & Sánchez, A., Nov 2021, In: International Journal of Educational Development. 87, 102482.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
La E-credibilidad en la sociedad de la información ¿qué piensan y hacen los estudiantes universitarios?
Turpo-Gebera, O., Hurtado-Mazeyra, A., Delgado-Sarmiento, Y., Guerra-Caceres, E. & Benique-Ramos, C., Jul 2020, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2020, E31, p. 263-283 21 p.Translated title of the contribution :E-credibility in the information society, what do university students think and do? Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Sistemas formativos y organizativos de los estudios generales en universidades peruanas: Aproximaciones a sus sentidos
Turpo Gebera, O. W., Hurtado Mazeyra, A. L., Pérez Postigo, G. S., Delgado Sarmiento, Y. V. & Mango Quispe, P. E., Jul 2020, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2020, E31, p. 161-177 17 p.Translated title of the contribution :Formative and organizational systems of general studies in Peruvian universities: Approaches to their senses Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
1 Scopus citations
-
1er Congreso Internacional de Educación Infantil “Compromisos y desafÃos para una infancia saludableâ€� CIEI 2020
Jorge Apaza huanca (Participant), Eva Aida Ponce Vega (Participant), Telsi Larisa Bustamante Lopez (Participant), Alejandra Lucia Hurtado Mazeyra (Participant), Luis Ernesto Cuadros Paz (Participant) & Olga Melina Alejandro Oviedo (Participant)
2020 → …Activity: Participating in or organizing an event › Organizing a conference, workshop, ...
-
Congreso Internacional de Innovación en Educación Universitaria (CINEDU 2020)
Yury Augusto Toro Flores (Participant), Yvan Valery Delgado Sarmiento (Participant), Alejandra Lucia Hurtado Mazeyra (Participant), Osbaldo Washington Turpo Gebera (Participant), Luis Ernesto Cuadros Paz (Participant) & Gerber Sergio Pérez Postigo (Participant)
2020 → …Activity: Participating in or organizing an event › Organizing a conference, workshop, ...
-
Maria del Carmen Llorante Cejudo
Alejandra Lucia Hurtado Mazeyra (Host)
2019 → …Activity: Hosting a visitor › Hosting an academic visitor
-
Julio Cabero Almenara
Alejandra Lucia Hurtado Mazeyra (Host)
2019 → …Activity: Hosting a visitor › Hosting an academic visitor
-
Alan Nilton Sánchez Jiménez
Alejandra Lucia Hurtado Mazeyra (Host)
2019 → …Activity: Hosting a visitor › Hosting an academic visitor