Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 2 Active
-
Mecanismo de Evaluación de Operaciones Matemáticas de Respuesta Única Empleando Juegos Geolocalizados
Maraza Itomacedo, D., Cornejo Aparicio, V. M., Rivera Campano, M. D. L. M., Aedo Lopez, M. W., Ortiz Mamani, W. F., COLLAZOS ORDOÑEZ, C. A. & Flores-Silva, S.
15/02/21 → …
Project: Research
-
Modelo de evaluación de desempeño académico para la detección de estudiantes destacados y de estudiantes en riesgo académico: herramienta de innovación tecnológica para elevar el rendimiento académico e incrementar la permanencia estudiantil
Tupacyupanqui Jaen, D. S., Camilo Carrillo, C., Yanque Churo, P. L., Bedregal Alpaca, N. N., Cornejo Aparicio, V. M., Quispe Huaman, K. P., Zárate Valderrama, A. J., Salhua Tincoso, L. M. & Aruquipa Velazco, G. D.
21/09/16 → …
Project: Research
-
The Use of Voice Recognition in the Interface of Physical Rehabilitation Applications
Contreras-Alcázar, I., Contreras-Alcázar, K. & Cornejo-Aparicio, V., 2023, Intelligent Systems and Applications - Proceedings of the 2022 Intelligent Systems Conference IntelliSys Volume 2. Arai, K. (ed.). Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, p. 655-668 14 p. (Lecture Notes in Networks and Systems; vol. 543 LNNS).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › peer-review
-
Aprendizaje invertido y aprendizaje cooperativo en la asignatura Innovación y Creatividad: Resultados de una experiencia
Bedregal-Alpaca, N., Cornejo-Aparicio, V., Flores-Silva, S. & Laura-Ochoa, L., 2022, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2022, E50, p. 211-224 14 p.Translated title of the contribution :Flipped learning and cooperative learning in the subject innovation and creativity: Results of an experience Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Desarrollo de un Software Educativo Matemático para facilitar el aprendizaje de operaciones combinadas
Vega-Colque, M., Cornejo-Aparicio, V., Bedregal-Alpaca, N. & Guevara, K., 2022, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2022, E50, p. 197-210 14 p.Translated title of the contribution :Development of a Mathematical Educational Software to facilitate the learning of combined operations Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Estilos de aprendizaje en la enseñanza virtual síncrona del uso de software educativo
Flores-Silva, S., Cornejo-Aparicio, V., Bedregal-Alpaca, N. & Villalba-Condori, K., 2022, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2022, Special Issue E50, p. 185-196 12 p.Translated title of the contribution :Learning styles in synchronous virtual teaching of the use of educational software Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
La gamificación y geolocalización como elementos que promuevan la motivación para el uso de software educativo
Flores-Silva, S. & Cornejo-Aparicio, V., Jan 2022, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2022, E47, p. 326-338 13 p.Translated title of the contribution :Gamification and geolocation as elements that promote motivation for the use of educational software Research output: Contribution to journal › Article › peer-review