Integración de metodologías activas y aula virtual en los procesos enseñanza-aprendizaje de Matemática Discreta

Translated title of the contribution: Integration of active methodologies and virtual classroom in the teaching-learning processes of Discrete Mathematics

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

10 Scopus citations
Translated title of the contributionIntegration of active methodologies and virtual classroom in the teaching-learning processes of Discrete Mathematics
Original languageSpanish
Title of host publicationProceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology
PublisherLatin American and Caribbean Consortium of Engineering Institutions
ISBN (Electronic)9780999344316
DOIs
StatePublished - 2018
Event16th LACCEI International Multi-Conference for Engineering, Education Caribbean Conference for Engineering and Technology - Lima, Peru
Duration: 18 Jul 201820 Jul 2018

Publication series

NameProceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology
Volume2018-July
ISSN (Electronic)2414-6390

Conference

Conference16th LACCEI International Multi-Conference for Engineering, Education Caribbean Conference for Engineering and Technology
Country/TerritoryPeru
CityLima
Period18/07/1820/07/18

Bibliographical note

Funding Information:
RECONOCIMIENTOS Este trabajo se realizó con el apoyo de nuestra casa de estudios, la Universidad Nacional de San Agustín, en la que el Vicerrectorado de Investigación canaliza los recursos provenientes del canon minero y convoca a un conjunto de esquemas financieros concursables. Es mediante uno de ellos que se financió esta investigación.

Funding Information:
La UNSA hace tres años ha adoptado el LMS MOODLE versión 3.2 como como sistema de gestión del aprendizaje, sistema que es usado para la implementación de aulas virtuales en cursos de pregrado y postgrado; cabe destacar que en la escuela de Ingeniería de Sistemas algunos profesores usan esta plataforma desde hace aproximadamente seis años. Bajo estos considerandos y la experiencia de las autoras en el uso de esta plataforma, se decidió trabajar principalmente sobre ella.

Cite this