Academic writing and self-efficacy in students of social and human sciences at a Peruvian university

Título traducido de la contribución: Escritura académica y autoeficacia en estudiantes de ciencias sociales y humanas de una universidad peruana

Aymé Barreda-Parra, Rosa Núñez-Pacheco, Osbaldo Turpo-Gebera, Cesar H. Limaymanta, Ma Cruz Sánchez-Gómez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Self-efficacy is based on Bandura’s Social Cognitive Theory and from this perspective the objective of this study is to examine the relationship between academic writing and self-efficacy beliefs for writing in undergraduate university students. The sample consisted of 176 participants, 114 women and 62 men, from a Peruvian public university. Quantitative and correctional methodology were used. The participants completed a Perception Questionnaire on Academic Literacy and a Writing Self-Efficacy Scale. The results reveal that the relationship between academic writing perception and self-efficacy beliefs is moderate; there are no significant differences by gender and academic program. It is concluded that the higher the level of perception of academic writing, the higher the self-efficacy beliefs.

Título traducido de la contribuciónEscritura académica y autoeficacia en estudiantes de ciencias sociales y humanas de una universidad peruana
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)357-371
Número de páginas15
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen49
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© (2023), (Universidad Austral de Chile). All Rights Reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Escritura académica y autoeficacia en estudiantes de ciencias sociales y humanas de una universidad peruana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto