COMPETENCIAS INFORMACIONALES EN LA FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO DE UNA UNIVERSIDAD PERUANA

Osbaldo Turpo-Gebera, Gerber Pérez-Postigo, Rocío Diaz-Zavala, Valia Venegas-Mejía, José Esquivel Grados

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Information management is a substantial activity in initial teacher training and for coexistence in the digital society. Hence the need to diagnose the informational competencies of teachers in training, in order to determine their shortcomings and expectations of achievement. For this purpose, the IL-HUMASS (Information Literacy Humanities Social Sciences Survey) questionnaire was applied to 344 students of nine pedagogical specialties of a faculty of education. The results show the differences in acquisition, in terms of the importance and self-efficacy attributed to informational competencies, and the need to redesign teacher training.

Título traducido de la contribuciónInformation competencies in the initial teacher training of a peruvian university
Idioma originalEspañol
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen16
N.º4
DOI
EstadoPublicada - 7 feb. 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© GKAEdiciones, authors. Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada.

Palabras clave

  • Digital society
  • ICT integration
  • Information literacy
  • Learning scenarios
  • Teacher training
  • Teaching skills

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'COMPETENCIAS INFORMACIONALES EN LA FORMACIÓN INICIAL DEL PROFESORADO DE UNA UNIVERSIDAD PERUANA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto