FORMACIÓN Y PRODUCCIÓN EN INVESTIGACIÓN EN EL CAMPO EDUCATIVO: ITINERARIOS Y SIGNIFICADOS

Osbaldo Turpo-Gebera, Pedro Mango-Quispe, Rocío Diaz-Zavala, Rey Araujo-Castillo, Luis Humberto Béjar

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This study explores education research training and its impact on scientific productivity through pathways and meanings. Interviews and narratives of 15 professors from a faculty of education at a Peruvian university undergoing research training were conducted and analyzed. The findings underscore various training avenues with a direct impact on scientific output, emphasizing a preference for collaborative publishing and the significance of scientific journals. This highlights the close interconnection between education and research in generating knowledge that addresses educational issues.

Título traducido de la contribuciónTraining and Production in Research in the Educational Field: Pathways and Meanings
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)423-435
Número de páginas13
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen21
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 24 ago. 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© GKA Ediciones, authors.

Palabras clave

  • Educational Field
  • Educational Meanings
  • Educational Pathways
  • Educational Researchers
  • Scientific Production
  • Training of Researchers
  • University

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'FORMACIÓN Y PRODUCCIÓN EN INVESTIGACIÓN EN EL CAMPO EDUCATIVO: ITINERARIOS Y SIGNIFICADOS'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto