INCIDENTES CRÍTICOS EN LA PRÁCTICA REFLEXIVA DE LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO DE CIENCIAS

Osbaldo Turpo-Gebera, Rocio Diaz-Zavala, Pedro Mango-Quispe, Rey Araujo-Castillo, Yvan Delgado-Sarmiento

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The analysis of critical incidents in the pre-professional practice of teacher training is essential to promote reflection. Building upon this notion, the urgent need for a reflective practice in the training of science teachers is addressed. In this context, future educators are instructed in the preparation of reports that highlight the critical incidents experienced in their pedagogical work. From these perspectives, reflective practice emerges as a fundamental resource to solidify their identity and pedagogical mastery by incorporating experiences for guidance purposes, emphasizing the significance of reflection.

Título traducido de la contribuciónCritical Incidents in the Reflective Practice of Science Teacher Education Science Teacher Training
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)505-515
Número de páginas11
PublicaciónHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades
Volumen21
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 24 ago. 2023

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© GKA Ediciones, authors.

Palabras clave

  • Critical incidents
  • Pedagogical knowledge
  • Pre-professional practice
  • Reflective practice
  • Science teaching
  • Teacher education
  • Teacher identity

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'INCIDENTES CRÍTICOS EN LA PRÁCTICA REFLEXIVA DE LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO DE CIENCIAS'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto