La usabilidad pedagógica en la formación del profesorado: Un estudio de caso

Osbaldo Washington Turpo Gebera

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

Usability on the web represents the trust and efficiency perceived by the users of a service / product. In the educational context, pedagogical usability indicates satisfaction with the training received. In the evaluated experience, following a mixed design, a high level of assessment with the usability of the online resources is recognize by the participating teachers; as well as deep reflections to continue forming in these environments, and with high possibilities of transfer to their pedagogical practice.

Título traducido de la contribuciónThe pedagogical usability in in-service teacher training: A case study
Idioma originalEspañol
Número de artículo6
PublicaciónEspacios
Volumen39
N.º15
EstadoPublicada - 2018
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018.

Palabras clave

  • Pedagogical usability
  • Teacher training in service
  • Virtual academic resources
  • Web usability

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La usabilidad pedagógica en la formación del profesorado: Un estudio de caso'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto