Modelo de sistema de recomendación basado en el contexto a partir del análisis de código estático para el desarrollo del Pensamiento Computacional: Caso de Programación Web

Julio Vera, Klinge Orlando Villalba Condori, Sonia Castro Cuba-Sayco

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This project proposes a recommendation model for educational content based on the context of a user, which uses a context model that incorporates the role, tasks, programming exercises and their application to the problem of recommendation. The recommendations are made on the basis of the estimate of the difference between the current level of knowledge of a user in front of the skills required in their work context. The experiments developed in the context of the student, show that, using a model of probabilistic reasoning helps to get better recommendations of educational content, according to the missing competences of a student on an issue that needs to learn, which seeks to standardization for recommendation systems.

Título traducido de la contribuciónModel of a recommendation system based on the context from the analysis of static code for the development of computational thinking: A web programming case
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)103-126
Número de páginas24
PublicaciónEducation in the Knowledge Society
Volumen19
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2018

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018 Ediciones Universidad de Salamanca. All rights reserved.

Palabras clave

  • Computational Thinking
  • Recommendation System
  • Web Programming

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelo de sistema de recomendación basado en el contexto a partir del análisis de código estático para el desarrollo del Pensamiento Computacional: Caso de Programación Web'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto