Posicionamiento de los docentes de ciencias en la evaluación de los aprendizajes: Una aproximación a sus subjetividades

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

Pedagogical and epistemological criteria of science teachers to guide their thoughts and educational activities are evident through the recognition of the positions assumed, as expressions of subjectivity teaching. Teachers in this discourse, reveal a state of confusion over terminology and explanatory interpretive frameworks that support their views and assessment practices, which appear as traditional and innovative, without distinction. Such interventions express the reduced effectiveness of teacher training process changes promoted, and conversely, a series of embarrassments in making pedagogical decisions.

Título traducido de la contribuciónPositioning for teachers of science in the evaluation of learning: An approach to its subjectivities
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)230-236
Número de páginas7
PublicaciónEducacion Quimica
Volumen24
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2013
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Assessment of learning
  • Didactic of science
  • Evaluative perspectives
  • Teacher subjectivity

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Posicionamiento de los docentes de ciencias en la evaluación de los aprendizajes: Una aproximación a sus subjetividades'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto