Proceso de sistematización de la evaluación del perfil de egreso a partir de la medición y evaluación progresiva y secuencial de los resultados del estudiante

Víctor Cornejo-Aparicio, Norka Bedregal-Alpaca, Karim Guevara-Puente-de-la-vega, Sidanelia Flores-Silva

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article presents a structure that allows evaluating in a progressive and integrated way, the level of achievement of the student’s results, associated with the competences declared in the graduate’s profile, for which a set of systematized instruments is used, the which lead to the determination of the declared profile, this in a stage of curricular design; In a second stage, the integration to the evaluations that are made to the students is appreciated and these can be susceptible to be associated with measurement rubrics, this last stage captures the concrete evidence individually for each student, which when linked to the structure designed in The previous stage would allow calculating the level of achievement of the graduate profile, this individually by student, by promotion, by academic cycle, or any other grouping criterion, from an individuality to a total compendium.

Título traducido de la contribuciónSystematization process for the evaluation of the graduate profile based on the progressive and sequential measurement and evaluation of the student’s results.
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)169-184
Número de páginas16
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2022
N.ºSpecial Issue E50
EstadoPublicada - 2022

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Palabras clave

  • ABET
  • accreditation
  • Assessment
  • curricular design
  • graduate profile
  • ICACIT

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Proceso de sistematización de la evaluación del perfil de egreso a partir de la medición y evaluación progresiva y secuencial de los resultados del estudiante'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto