Representaciones de resultados educativos: PISA 2015 en medios digitales peruanos

Osbaldo Washington Turpo Gebera

Resultado de la investigación: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The recognition of the media representations structured by the digital press on the results of PISA 2015, evidences the diversity and emphasized in its information treatment. In this approach, he emphasizes his interpretative analysis, recognizing privileged mediations, transmitted as hegemonic "images" of the national educational crisis, or more properly, of the learning deficits of Peruvian students. Such representations have a major impact on informative rather than explanatory analysis, making it impossible to gain a better understanding of unsatisfactory achievements.

Título traducido de la contribuciónMedia representations of educational results: PISA 2015 in Peruvian digital media
Idioma originalEspañol
Número de artículo16
PublicaciónEspacios
Volumen39
N.º5
EstadoPublicada - 2018
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2017.

Palabras clave

  • Digital media
  • Educational evaluation
  • Media representation
  • PISA

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Representaciones de resultados educativos: PISA 2015 en medios digitales peruanos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto